The Conference: Efterord

Det blev två ganska krävande dagar, med varmt och fuktigt både inne och ute, superintressanta föreläsare och första gången jag verkligen gav mig den på att liveblogga hela tiden. När jag nu läser igenom inläggen så kan jag se en viss skillnad på de inlägg i början som jag skrev på min mini-pc och de som jag andra dagen skrev enbart på min iphone. De sistnämnda är något mer korthuggna, men jag hoppas ändå de är begripliga även för någon som inte var på konferensen.

Fast jag var vansinnigt trött när jag kom hem igår (och är fortfarande om sanningen…) så är jag mycket nöjd med mitt beslut att liveblogga. jag tycker jag fick mycket mer ut av konferensen genom att jag tvingade mig själv att vara uppmärksam hela tiden, det fanns inget utrymme att dåsa till i värmen eller strunta i vad som sades för att det inte var lika hyperintressant som det som sades kvarten före, utan bara normalintressant. Jag tror jag framförallt kommer att komma ihåg den här konferensen mycket tydligare än mycket annat jag har varit på. Det är alltså en metod för konferensrapportering/anteckning som rekommenderas!

Jag vill också göra eventuella läsare uppmärksamma på att det jag skrivit om förstås är de sessioner jag har gått på, det fanns parallella sessioner, så denna blogg är bara ett axplock av det som erbjöds på the Conference. Fullständigt program samt videoarkiv (alla sessioner spelades in, förutom Bill Drummond) finns på konferenshemsidan.

Kommentera

