The Conference 2015 – Methods to get through the noise

Sabrina Majeed från Buzzfeed pratar om hur hon arbetar med data för att få gehör för olika problem. Statistik kan användas för att visa på ojämlikhet, orättvisor och problem. 

Sabrina berättar också om fenomenet dark UX, när man försöker lura användaren att göra något hen kanske inte vill. Så vill inte Sabrina och Buzzfeed jobba. Att dela artiklar från Buzzfeed ska vara enkelt och lockande, men inte upplevas som spam eller något som stör. De har också push notifications för specifika ämnen, inte för bara hela sajten/appen. 

Sabrina pratar också om att använda data för personalisering, snarare än för att hitta vad majoriteten vill ha. 

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s